Aktuální možnosti evidence informací o klientech a jimi poskytovaných službách jsou pro kvalitní poskytování služeb limitující. Především však nejsou srozumitelné a přístupné pro samotné klienty, což výrazně snižuje potenciál efektivity intervencí. V projektu proto budou usilovat o vytvoření evidence, která bude sloužit ke zvyšování jejich kompetencí a větší volnosti v rozhodování. Uživatelé pak budou využívat tyto záznamy v každodenním životě k řešení běžných situací. Pracovníkům pak ušetří čas a bude vnímána jako součást poskytování kvalitních služeb.
Výsledky projektu po ukončení realizace:
Projekt Na klienta orientovaná data se zaměřil především na problematiku neefektivního způsob záznamu informací o uživatelích sociálních služeb IQ Roma servis a jim poskytovaných službách. V rámci designového procesu došli k návrhu uživatelsky přívětivého digitálního nástroje, který usnadní práci sociálním pracovníkům a umožní klientům aktivnější zapojení. Vznikl prototyp mobilní aplikace s funkcemi jako je kalendář pro plánování schůzek, přístup k dokumentům, kontaktní informace a messaging. Aplikace má také klienty podpořit v samostatnosti – mohou si přidávat vlastní úkoly a sledovat svůj pokrok. Současně pak aplikace může sloužit jako nástroj pro sociální pracovníky pro zefektivnění case managementu.
Název projektu | NA KLIENTA ORIENTOVANÁ DATA |
Číslo projektu | CZ.03.03.01/00/22_021/0001299 |
Výzva | 021 Inkubační fáze vývoje řešení |
Příjemce | IQ Roma servis, z.s |
Realizace projektu | 1. 2. 2023 – 31. 3. 2024 |
Web | iqrs.cz/na-klienta-orientovana-data |